RSS

Η μύχια ψήφος

12 Σεπτ.

2004112605.jpgimage001.gif

Πλησιάζει λοιπόν η μέρα της Κυριακής των εκλογών. Της μέγιστης ευθύνης μας γι αυτόν που θα μας κυβερνήσει και για τους εκλεκτούς μας 300  βουλευτές. Διαμορφώνουμε το πολιτικό σκηνικό. Με την ψήφο μας. Αλλά και με την αποχή μας. Με τα συνειδητά μας λευκά και άκυρα. Φυσικά θα προηγηθούν οι παραδοσιακές καφενειακές εκτιμήσεις μας αφού ενδόμυχα λίγο πολύ σε μια τέτοια περίοδο σιγοβράζει μέσα μας το «τριπάκι» της πολιτικολογίας. Αποφάσισα. Αλλά προτάσεις υπερψήφισης ή καταψήφισης και προγνωστικά δημόσια δεν θα κάνω. Αποφάσισα να μιλήσω για τις εκλογές, όχι με την κατευθυνόμενη λογική των ΜΜΕ, των δημοσκοπήσεων και τις στρατηγικές των κομμάτων, αλλά σύμφωνα με τη προσωπική μου άποψη, απελευθερώνοντας και όχι κατευθύνοντας.

Θα μπορούσα και να μιλήσω για το «λίγο» των αρχηγών. Να εκφραστώ με καταστροφικές λέξεις για τον έναν και τον άλλον. Δεν θα το κάνω. Το πιο εύκολο στην Ελλάδα είναι να βρεις τα αρνητικά του αντιπάλου. Κι αν δεν βρεις ή δεν θες να βρεις, τότε ασχολείσαι με τη βιτρίνα του.

Μπορώ εύκολα ακόμα να μπω στη λογική του χαρακτηρισμού ως άσχετων και απαίδευτων γόνων πολιτικών τζακιών, για τον Κώστα Καραμανλή και τον Γιώργο Παπανδρέου επειδή οφείλουν να τα γνωρίζουν και να τα προβλέπουν όλα αλλά και πάλι τέτοιοι χαρακτηρισμοί στερούνται ικανής πολιτικής αντιπρότασης και ουσιαστικού διακυβεύματος. Πόσο παρθένοι είμαστε (εμείς οι άλλοι) για να πείσουμε ποιόν;  Και για τα στελέχη μας ποιός θα εγγυηθεί της ικανότητας ή της τιμιότητάς τους; Το χρώμα τους; Σαν άνθρωποι έχουμε διαφορές. Γιατί όμως να θεωρούμε ότι εμείς (οι όποιοι εμείς) κυβερνούμε ή θα κυβερνούσαμε καλύτερα και να το θέτουμε έτσι μόνο του σαν επιχείρημα; Λευκή επιταγή;

Μπορώ να αντιπολιτευτώ και την Αλέκα Παπαρήγα γιατί ενώ κόπτεται για το δημόσιο χαρακτήρα της Παιδείας εκείνη στέλνει το παιδί της σε ιδιωτικό. Αλλά και πάλι αφού προσφέρεται αυτή η λύση στον πολίτη και ενδεχομένως κι εγώ να την έκανα αν μπορούσα, πώς να την κατηγορήσω; Για τον Αλέκο Αλαβάνο μπορώ να αντδράσω για τα υπερβολικά περιουσιακά του στοιχεία που δεν συμβαδίζουν με αριστερή διαδρομή, αλλά και πάλι πού φταίει εκείνος, τα έκλεψε; Δικά του είναι κι έχει δικαίωμα όπως κάθε Έλληνας πολίτης και να τα χαίρεται και να εκφράζεται πολιτικά όπως εκείνος επιλέγει.

Να ψέξω και τον Καρατζαφέρη για λαϊκισμό και για ακραίες θέσεις αλλά κι εγώ που θέλω να θεωρούμαι (και καλά) «μεσαίος» και να είμαι υπέρμαχος της δημοκρατικής (τρομάρα μου) σκέψης, έχω πιάσει τον εαυτό μου σε στιγμές αγανάκτησης και να γίνεται λαϊκιστής και να υπερθεματίζει (ειδικά τις ομιλίες στο Ευρωκοινοβούλιο).  Πώς να πω και για τον Παπαθεμελή ή τον Λεβέντη κάτι αρνητικό όταν βρίσκω λογικές τις σκέψεις του ενός και τις εκρήξεις του άλλου;

Θέλω να καταλήξω στο εξής: Η βάση της συζήτησης για την ψήφο στα κόμματα για να είναι πειστική πρέπει να έχει πολιτικές θέσεις και διαφορές στο πλαίσιο και στο όραμα. Να προάγει τον ελεύθερο και δημοκρατικό διάλογο και να παράγει. Ο προεκλογικός αγώνας εκεί πρέπει να τοποθετείται. Και όταν θέλουμε να κάνουμε ουσιαστική πολιτική «κριτική» ας σκεφτούμε πρώτα τι θα κάναμε εμείς στη θέση του άλλου. Του όποιου άλλου.

Η άποψή μου είναι ότι τα δύο κόμματα εξουσίας αποτελούν την διαφορετική όψη του ίδιου νομίσματος. Ο Γ. Ράλλης στα απομνημονεύματά του έγραψε για ένα διάλογο που είχε με τον βασικό διαμορφωτή και υπεύθυνο για την εγκαθίδρυση του σύγχρονου πολιτεύματος τον Κων. Καραμανλή, όταν εκείνος έβλεπε τον Ανδρέα Παπανδρέου να έρχεται με φόρα το 1981. Μέσες άκρες, κάπως έτσι ήταν ο διάλογος:
– Γιατί δεν αντιδράτε, δεν λέτε κάτι κ. Πρόεδρε, για το ΠΑΣΟΚ; Πάει για νίκη.
– Γιατί στην Ελλάδα θα υπάρχει πάντα ο ένας που θα μαζεύει και ο άλλος που θα μοιράζει. Ο ρόλος του ΠΑΣΟΚ είναι για να μοιράζει. Και ήρθε η ώρα που θα εκλεγεί για να μοιράσει.

Από τότε βέβαια άλλαξαν πολλά. Στην δεκαετία ‘80 το ΠΑΣΟΚ του Ανδρέα Παπανδρέου κυβέρνησε, έδωσε δικαίως ότι μπορούσε να δώσει, κοίταξε τους επί χρόνια αποκλεισμένους και με το χρόνο απομυθοποιήθηκε. Το ταμείο εξάλλου δεν μένει εσαεί γεμάτο. Και ως ήταν επόμενο εκλέχθηκε εκείνος που έπρεπε να «μαζέψει». Στην δεκαετία ‘90 στην εποχή του Κώστα Μητσοτάκη η ΝΔ είχε ήδη απαλλαγεί από ακραία στοιχεία ή τουλάχιστον τα σιώπησε, έφερε φιλελεύθερο πνεύμα αλλά από τη «φήμη» του κόμματος του σκληρού με τον πολίτη, δεν μπόρεσε να απαλλαγεί εύκολα. Το ΚΚΕ του Χαρίλαου Φλωράκη έμεινε το ίδιο …σχεδόν με το ΚΚΕ το σημερινό.  Άλλαξε η επίθεσή του. Πρώτα εναντίον κυρίως της δεξιάς. Τώρα εναντίον και των δύο κομμάτων εξουσίας. Λογικό είναι, ισοπεδωτικής όμως λογικής, αλλά και από μία άλλη άποψη ισόρροπο. Το πάλαι ποτέ ΚΚΕ εσωτερικού του Λεωνίδα Κύρκου μεταλλάχθηκε ομαλά και έγινε ένα αριστερό οικολογικό ευρωπαϊκό κόμμα που το λένε τώρα πότε ΣΥΝ και πότε ΣΥΡΙΖΑ με τα θετικά του αλλά και την πολλές φορές ανώφελη πολυγνωμία του. Η ακροδεξιά δεν πιάνει ούτως ή άλλως στην Ελλάδα. Έσβησε στις στάχτες, στις εξορίες και στις φυλακές που άφησε αποχωρώντας ταπεινωμένη το ’74, το ΛΑΟΣ δεν περιορίζει πλέον εκεί την κατεύθυνση της πολιτικής γλώσσας του, η δε ελάχιστη συζήτηση που γίνεται περί μοναρχίας αποτελεί πλέον περισσότερο ρομαντική νοσταλγικότητα παρά πολιτική εναλλακτική πρόταση.

Θα μπορούσα να πω με ασφάλεια ότι ο νέος Καραμανλής είναι πιο ανοιχτόμυαλος από τον θείο του, λιγότερο σκληρός από τον Μητσοτάκη κι ας δεν είναι «ηγέτης». Όπως να πω αντίστοιχα τα ίδια και για τον νέο Παπανδρέου και επιπλέον ότι είναι πιο οικονόμος από τον πατέρα του, περισσότερο εκσυγχρονιστής από τον Σημίτη κι ας δεν είναι «ρήτορας». Και να πω με τη μέγιστη σιγουριά ότι μια συνεργασία αυτών των δύο νέων πολιτικών με τις αδιαμφισβήτητες γνώσεις και την διεθνή τους εμβέλεια θα έλυνε πολλά από τα χρονίζοντα προβλήματα της χώρας. Ξέρω ότι είναι πρόταση προς το παρόν ανεφάρμοστη ή ότι συνδέεται με την επαναφορά ατόμων από το παρελθόν. Όμως μόνο έτσι μπορούν να γίνουν ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις και να διοικηθεί η χώρα με διαφάνεια και με τους ικανότερους. Θα έδινε ακόμα στην αριστερά τη δυνατότητα να κάνει πλέον υπεύθυνη αξιωματική αντιπολίτευση, να φέρει πραγματοποιήσιμες και ρεαλιστικές προτάσεις και να ετοιμαστεί για εκλογές όχι με σημαία την «τιμωρία» του ανθυποψηφίου αλλά με ουσιαστικές εναλλακτικές πολιτικές εφαρμογές. Και κάποια στιγμή θα της δώσει ο ελληνικός λαός εντολή σχηματισμού κυβέρνησης ή συγκυβέρνησης όχι ως «τσόντα» και φτωχός συγγενής αλλά με το σπαθί της και σε ισότιμη βάση.

Εν κατακλείδι να πω ότι πέρα από το ποιος θα πάρει την πρωτιά, πέρα από το πώς επιλέγει ο καθένας μας να ενεργήσει ή να αντιδράσει την επόμενη Κυριακή στα πολιτικά πράγματα, μοιάζει να αχνοφαίνεται η ώρα των συνειδητών επαφών των κομμάτων, μοιάζει να πλησιάζει η στιγμή ενός ουσιαστικού και όχι από σκοπιμότητα περιορισμού του «δικομματισμού». Το αναλογικότερο εκλογικό σύστημα ευνοεί την άλλη, την μύχια σκέψη. Το ξεκόλλημα από την δεδομένη ψήφο. Και από τη ζημιογόνα και εμφυλιοπολεμική έχθρα για τον όποιον αισθανόμαστε πολιτικό αντίπαλο. Σαν ολοκλήρωση της μεταπολιτευτικής δημοκρατίας. Σαν ανανέωση της πολιτικής  ζωής και συμβατότητας. Και αυτή η νέα επαφή έστω και ως μοίχεια σκέψη δεν μπορεί να τρομάζει. Η ψήφος στο μέχρι χθες αντίπαλο μεγάλο κόμμα, στο μικρό δεξιό, κεντρώο, αριστερό και οικολογικό, δεν μπορεί να αποτελεί «προδοσία» και «χαμένη».

Σε κάθε όμως περίπτωση  την επομένη των εκλογών θα βρεθούμε έτσι κι αλλιώς όλοι και πάλι μαζί. Στη δουλειά, στο δρόμο, στα αμφιθέατρα, στη διασκέδαση, στα blogs. Και οι χαμογελαστοί και οι σκυθρωποί. Και αυτοί που ψήφισαν και αυτοί που έριξαν λευκό, άκυρο ή απείχαν.  Οι εκλογές είναι γιορτή και κορυφαία στιγμή της δημοκρατίας και η πολιτική γίνεται θελκτική στους πολίτες και λειτουργεί σαν θετική ενέργεια όταν ενώνει, δημιουργεί, παράγει και προσθέτει.

(painitng «Casanova ‘s visit» by Brian Mc Carthy)

 
49 Σχόλια

Posted by στο 12 Σεπτεμβρίου 2007 σε Ιστορία

 

49 responses to “Η μύχια ψήφος

  1. Μαρία

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 9:48 πμ

    Βασίλη μου, καλημέρα. 🙂 Μ’ αρέσει η οπτική που κοιτάζεις το θέμα. Είναι κάτι που δεν διαβάζω συχνά. 🙂 Καμία ψήφος δεν θεωρείται χαμένη αν ρίχνεται μέσα στην κάλπη συνειδητά, είτε σαν άποψη είτε σαν διαμαρτυρία. Και έχεις δίκιο όταν λες ότι στο τέλος πάλι όλοι μαζί θα είμαστε, πέρα από κόμματα και κομματισμούς. 🙂

     
  2. Αγριοκερασο-Zouzouna

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 10:32 πμ

    «……..Οι εκλογές είναι γιορτή και κορυφαία στιγμή της δημοκρατίας…..»
    Κρατώ αυτό γιατί το πολυτιμότερο όλων είναι ότι είμαστε ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ και μπορούμε να αποφασίσουμε δια της ψήφου. Καλημέρα

     
  3. μαρια νικολαου

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 10:46 πμ

    Πάντα τα ιδια ήταν….παντα τα ιδια θαναι…..δεν αλλαζει ο κοσμος….δυστυχως για μενα

     
  4. melomenos

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 11:12 πμ

    προσυπογράφω το post σου 🙂
    έχω τις ίδιες απόψεις, με κάλυψες!
    καλημέρα σου

     
  5. Thalasini

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 12:22 μμ

    Αυτό που έχω να σημειώσω για αυτή τη προεκλογική περίοδο είναι οτι γεννιούνται προβληματισμοί και σκέψεις ουσίας για το τι τελικά θα μπει στη κάλπη. Δεν υπάρχει πολύ αυτό το φρου φρου και αρώματα και δεν νομίζω οτι είναι μόνο εξαιτίας των τραγικών γεγονότων που συνέβησαν φέτος το καλοκαίρι. Ισως κάποιοι να αντιληφθήκαν οτι όλα ξεκινούν από τη μονάδα, δηλαδή το άτομο.Μαζί κάνουμε το σύνολο.Στο χέρι μας είναι να αφήσουμε να γεννηθεί κάτι αρμονικό και δημιουργικό για τη ζωή των παιδιών μας κυρίως. Γιατί στην εποχή τη δική τους θα φανούν τα όποια αποτέλεσματα.

    Φιλιά και καλημέρα Πορτοκάλι μου

     
  6. kat.

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 12:23 μμ

    δεν ψηφίζω.. το αποφάσισα!!!

     
  7. vasilis

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 1:08 μμ

    Καλημέρα μικρή μου Μαρία, το πιο σημαντικό είναι να μη χαλάσουμε τις καρδιές μας για τον έναν και τον άλλον. Εκείνοι θα τα βρουν γιατί πρέπει να τα βρουν. Εμείς να μη μείνουμε με τη διχόνοια. Και σε τελική ανάλυση στις εκλογές ο καθένας ψηφίζει αυτό που αγαπάει και επιθυμεί.

    Ζουζούνα μου, έτσι ακριβώς και μέσα από τις εκλογικές διαδικασίες αναδεικνύονται οι πραγματικές πολιτικές τάσεις μέσα στην κοινωνία, ο καθρέφτης μας.

    Μαρία ηλιαχτίδα μου, δύσκολα αλλάζει κάτι, δεν σε αδικώ, αλλά δεν θέλω να είμαι τόσο απαισιόδοξος. Τουλάχιστον ας προτείνουμε τι θέλουμε να αλλάξει και το πώς. Αρχικά εγώ πιστεύω ότι πρέπει να αλλάξει ο τρόπος σκέψης μας. Σε μια πολιτική διαδικασία να βάλουμε πρώτα το εμείς και μετά το εγώ. Και αυτό είναι το πιο δύσκολο απ’ όλα.

     
  8. diVa

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 1:15 μμ

    Εκπληκτικά εύστοχος και διαυγής στις απόψεις – σε αντίθεση με την Πολιτική- όπως πάντα αγαπημένε μου Βασίλη.-

     
  9. vasilis

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 1:18 μμ

    Μελωμένε φίλε μου χαίρομαι που συμφωνούμε. Διαμορφώνεται σιγά σιγά αυτή η τάση γενικότερα και αυτό είναι ευχάριστο. Καλημέρα.

    Νεκταρίνι μου, ενδεχομένως να είναι και καλό που δεν είχαμε μεγάλη προεκλογική περίοδο, που προβληματιστήκαμε από τις φωτιές, που διαπιστώσαμε τα όριά μας, τις πραγματικές μας ανάγκες. Για το γεγονός ότι δεν έγιναν πολλές μεγάλες και πομπώδεις συγκεντρώσεις. Ο κόσμος έχει εγκαταλείψει τις κομματικές οργανώσεις έτσι κι αλλιώς εδώ και χρόνια.
    Ζητάει μια δημιουργική πρόταση έτσι ακριβώς όπως το είπες, κοιτώντας μπροστά και όχι πίσω. Φιλιά πορτοκαλί.

    Κατερίνα μου αν αυτή είναι η πραγματική σου απόφαση πρέπει και οφείλει ο κάθε ένας κομματάρχης αφενός να την σεβαστεί και αφετέρου να τον προβληματίσει. Η αποχή δεν είναι αδιαφορία, είναι μια βαθιά πολιτική πράξη, ένα μήνυμα με πολλούς αποδέκτες.

     
  10. vasilis

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 1:23 μμ

    diVa μου αγαπημένη αν για κάτι χαίρομαι είναι που οι απόψεις μου δεν φαίνεται να δημιουργούν αντιδράσεις άσχετα αν τις ασπάζονται πολλοί. Είναι ίσως η βάση για γόνιμη πολιτική συζήτηση χωρίς αποκλεισμούς και δεσμεύσεις

     
  11. stalagmatia

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 2:04 μμ

    Θα μείνω στα τελευταία σου λόγια: «Οι εκλογές είναι γιορτή και κορυφαία στιγμή της δημοκρατίας και η πολιτική γίνεται θελκτική στους πολίτες και λειτουργεί σαν θετική ενέργεια όταν ενώνει, δημιουργεί, παράγει και προσθέτει».
    Αυτά ίσως να ίσχυαν παλιά, κατά τη γνώμη μου, όταν οι πολιτικοί ασχολούνταν και νοιάζονταν για τον τόπο τους.
    Όταν το συμφέρον της χώρας τους ήταν παραπάνω από το συμφέρον της τσέπης τους.

    Είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου, που είμαι τόσο αγχωμένη για το τι θα ψηφίσω. Είναι η πρώτη φορά στη ζωή μου, που αισθάνομαι ότι μόνος μας ο καθένας έχει δύναμη και πρέπει να σκεφτεί και να κρίνει σωστά πριν ρίξει την ψήφο του στην κάλπη.

     
  12. eρωτας

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 2:10 μμ

    Πολύ μού άρεσε το κείμενό σου, Βασίλη μου. Απόλυτα εμπεριστατωμένο και σωστά δομημένο.
    Καλημέρα! 🙂

     
  13. vasilis

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 3:16 μμ

    Σταλαγματιά μου πάντα υπήρχαν σωστοί και λάθος πολιτικοί. Τα πολύ παλιά χρόνια υπήρχε μεγαλύτερη αδιαφάνεια όσο και μεγαλύτερη ευεργεσία. Σήμερα χρειάζονται πολλά χρήματα για να εκτεθεί κάποιος και αν δεν τα έχει τότε του «προσφέρονται». Γι αυτό για μένα δεν είναι ενδεικτικό της τιμιότητας ενός πολιτικού το αν έχει χρήματα ή όχι. Να ψηφίσεις ό,τι θέλεις εσύ με τη δύναμη της κρίσης σου.

    Έρωτά μου χαίρομαι που σου άρεσε η λογική και η σειρά. Προσπάθησα να είμαι όσο το δυνατόν δίκαιος στην εκτίμηση. Να ΄σαι καλά… 😉

     
  14. η ψυχή μου το ξέρει

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 3:35 μμ

    Βασίλη μου, όλοι οι ψηφοφόροι «πιστεύουμε» ότι ψηφίζουμε συνειδητά, όμως η συνείδηση του καθενός είναι καθαρά υποκειμενική. Ο καθένας όταν μπαίνει πίσω από το παραβάν, εκείνη τη στιγμή κυριαρχείται από το μικρόκοσμό του, τα προσωπικά του συμφέροντα, τα όποια συμφέροντα. Γι’ αυτόν το ρουσφέτι που του έταξαν είναι ο κόσμος όλος! Δυστυχώς έτσι τον κατάντησαν, αυτό το ρουσφέτι να είναι η ίδια του η ζωή..Δεν μπορείς να εμπιστευτείς κανένα κόμμα, κανέναν πολιτικό, γιατί απλά όλοι τους είναι μέρος του συστήματος, αυτού του συστήματος που είμαστε μάζες και όχι άτομα, αριθμοί και όχι άνθρωποι.
    Ναι, είναι ωραίο να βλέπουμε τα πράγματα θετικά και να πιστεύουμε σε δήθεν δημοκρατικές διαδικασίες που μας δίνουν τη δυνατότητα να αλλάξουμε τις καταστάσεις και άλλα τέτοια ουτοπιστικά. Μας κάνει καλό. Μας δίνει καρδιακό παλμό.Όμως η πραγματικότητα είναι πολύ απογοητευτική, και ενδεχομένως αρνούμαστε να την αντιμετωπίσουμε. Γρανάζια είμαστε, κι εμείς κι αυτοί(πολιτικοί). Απλά αυτό που μας θυμώνει, είναι ότι αυτοί είναι λίγο πιο μεγάλα και λαδωμένα από εμάς. Καλή ψήφο, Βασίλη μου 🙂

     
  15. Ανώνυμος ο Ελλην

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 3:59 μμ

    Βασίλη, απ΄όποια οπτική κι΄αν το δει κανείς, δύσκολα μπορεί να διαφωνήσει ουσιαστικά μαζί σου. Ας γιορτάσουμε λοιπόν δημοκρατικά την Κυριακή, κι΄ας έχουμε εμπιστοσύνη στον κυρίαρχο λαό.

     
  16. vasilis

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 4:50 μμ

    Ψυχή μου, δεν έχεις άδικο. Επηρεαζόμαστε από την τηλεόραση, τα κόμματα αλλά κυρίως από τα μικροσυμφέροντά μας. Δεν τα μειώνω. Είναι άδικο όμως το αυτονόητο χρέος του κράτους να διαθέτει ή να δημιουργεί εργασία στον πολίτη να ζητάει ανταπόδοση στις κάλπες. Δεν κρύβω ότι το ΑΣΕΠ ίσως είναι από τα ουσιαστικότερα νομοσχέδια που έχουν ψηφισθεί μεταπολιτευτικά γιατί μείωσαν τη απαράδεκτη σχέση «δούναι και λαβείν» μεταξύ κράτους και ψηφοφόρου. Φυσικά δεν έχει εκλείψει το φαινόμενο αλλά ο πολίτης δεν έχει πλέον την ανάγκη του τοπικού «Γκρούεζα» κομματάρχη για να αποκομίσει από το κράτος τα αυτονόητα. Το παράξενο είναι ότι ο Σάκης Πεπονής που το εφηύρε και το έφερε για ψήφιση, εγκαταλείφθηκε και από τους ψηφοφόρους και από το κόμμα του. Αλλά κάποια στιγμή και αυτός θα τιμηθεί και θα αναγνωρισθεί η προσφορά του όπως συνήθως γίνεται μετά από πολλά χρόνια. Εντάξει ψυχή μου δεν είμαι αιθεροβάμων αλλά προσπαθώ να μη γίνομαι γρανάζι και να καταθέτω κατά το δυνατόν προσωπικές απόψεις. Καλό βόλι και σε σένα 😉

     
  17. vasilis

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 5:04 μμ

    Ανώνυμε Έλληνα, καλώς ώρισες στο μπλογκ φίλε μου. Χαίρομαι που συμφωνείς ή τουλάχιστον δεν διαφωνείς με την ουσία και το βάθος του κειμένου. Η καλύτερη εποχή για να γίνουν ανοίγματα στη σκέψη των ψηφοφόρων είναι πιστεύω αυτή που διανύουμε. Οι εκλογές είναι γιορτή δημοκρατίας πραγματικά και η δύναμη της έκφρασης του κυρίαρχου λαού. Η μέρα του.

     
  18. vasilis

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 5:05 μμ

    Ανώνυμε Έλληνα, καλώς ώρισες στο μπλογκ φίλε μου. Χαίρομαι που συμφωνείς ή τουλάχιστον δεν διαφωνείς με την ουσία και το βάθος του κειμένου. Η καλύτερη εποχή για να γίνουν ανοίγματα στη σκέψη των ψηφοφόρων είναι πιστεύω αυτή που διανύουμε. Οι εκλογές είναι γιορτή δημοκρατίας πραγματικά και η δύναμη της έκφρασης του κυρίαρχου λαού. Η μέρα του πολίτη.

     
  19. Mαριλένα

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 7:14 μμ

    Kαλησπέρα Βασίλη.
    Η μοναδική στο μπλογκ σου που απέχω απο εκλογές και πανηγύρια υποθέτω πως θα είμαι.
    φιλιά και καλό απόγευμα.
    🙂

     
  20. e.e.

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 7:48 μμ

    ξέρεις πως ακόμη το σκέφτομαι;

    μου άρεσε πολύ όμως αυτή η ψύχραιμη και τεκμηριωμένη ανάλυση.

    Καλό βράδυ!

     
  21. vasilis

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 7:58 μμ

    Καλό βράδυ Μαριλένα μου. Καλά κάνεις. Αυτό που συμβαίνει σε πολλά μη πολιτικά αλλά προσωπικά μπλογκς όπως τα δικά μας είναι ότι μπορεί η φυσιολογική πολιτική μας θέση (γιατί όλοι ψηφίζουμε) να ενοχλήσει τα πιστεύω πολλών φίλων που μας διαβάζουν. Αλλά πάλι αν κάποιος θέλει πολύ να βγάλει και λόγω εκλογών από μέσα του την πολιτική του άποψη και να βοηθήσει το κόμμα του και να καταφερθεί εναντίον άλλων, θα τον καταλάβω ακόμα κι αν διαφωνώ μαζί του και δεν θα πάψω βέβαια να τον εκτιμώ εξίσου με πριν. Αυτός είναι ο λόγος που δεν προτείνω κόμματα από το μπλογκ. Όλα τα κόμματα είναι καλά γι αυτόν που επιλέγει να τα ψηφίσει. Και η αποχή και το άκυρο είναι μια πολιτική πράξη 🙂

     
  22. vasilis

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 8:07 μμ

    Ενβαίν μου, σε ευχαριστώ για τις όμορφες κουβέντες. Είναι πολύ σημαντικό να καταθέτεις ένα πολιτικό «σεντόνι» και να μη βρίσκεις πολλές διαφωνίες τις οποίες βέβαια περιμένω να …αντιμετωπίσω, γιατί φυσικά και υπάρχουν. Καλό σου βράδυ επίσης.

     
  23. Βασιλική

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 8:18 μμ

    σωστο μεν, αλλα δεν…
    καλησπερα βασιλη…

     
  24. vasilis

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 8:29 μμ

    Καλησπέρα συνονόματη. Αν ποτέ έκανες κόμμα, ξέρω τον τίτλο του από τώρα Δ.Ε.Ν. θα το λέγανε (Δεν Έχει Νόημα) 🙂 Είναι το σήμα σου, η άποψή σου. Λογική και απόλυτα σεβαστή.

     
  25. Βασιλική

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 8:48 μμ

    να ‘σαι καλα! με εκανες και χαμογελασα… κομμα, ε; λες;
    🙂

     
  26. vasilis

    12 Σεπτεμβρίου 2007 at 9:14 μμ

    «ΔΕΝ, ΔΕΝ είμαστε μαζί σου» θα σου φωνάζουν και άντε εσύ να βγάλεις νόημα αν θα σε ψηφίσουν ή όχι 🙂

     
  27. ellinida

    13 Σεπτεμβρίου 2007 at 12:26 πμ

    Οποιος και να βγει ούτως ή άλλως η μοίρα μας είναι προκαθορισμένη. Ας βγει αυτός που θα φάει τα λιγότερα τουλάχιστον. Εκεί έχουμε φτάσει πλέον.

     
  28. vasilis

    13 Σεπτεμβρίου 2007 at 10:30 πμ

    Ελληνίδα μου, υπάρχουν και θετικά και αρνητικά στον καθένα. Να νικήσει ο λιγότερος κακός είναι μία άποψη που μας αρέσει να την λέμε. Όμως η ψήφος μας θα ‘πρεπε να είναι θετική για ό,τι επιλέγουμε. Εγώ θα ΄λεγα να ψηφίσουμε ότι θεωρούμε εμείς καλύτερο.

     
  29. Αγριοκερασο-Zouzouna

    13 Σεπτεμβρίου 2007 at 3:08 μμ

    και τι γίνεται αν παρατονιστεί ο τίτλος του θέματος? Αυτό δεν το είδε κανείς???

     
  30. vasilis

    13 Σεπτεμβρίου 2007 at 3:46 μμ

    Χαχα! Αγριοκερασοζουζούνα μου είσαι η πρώτη που παρατήρησε το οροθογραφικό λογοπαίγνιο και το αναφέρει. Η μύχια σκέψη στην μοιχεία . Αφήνω τον-την παραδοσιακή μου σύντροφο για κάτι άλλο πιο φρέσκο, για μια νέα επαφή ίσως όχι για πάντα αλλά που μου αρέσει αυτή την δεδομένη στιγμή.

     
  31. zoaki

    13 Σεπτεμβρίου 2007 at 4:13 μμ

    o titlos ola ta lefta…..:)
    oso pantos o kuriarxos laos tha paramenei desmios tou rousfetiou kai ths elleipsis ousiastikis paidias toso tha vgazei kuverniseis pou tha tou aksizoun….diladi metries…
    Kali psifo!

     
  32. vasilis

    13 Σεπτεμβρίου 2007 at 6:49 μμ

    Να ‘σαι καλά Ζωή. Καλή ψήφο και σε σένα

     
  33. Αγριοκερασο-Zouzouna

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 9:49 πμ

    Είμαι πολύ περήφανη που παρ’ ότι «καίω κάρβουνο» η ξανθιά, το είδα απο την πρώτη ώρα και περίμενα να δω. Ε, μετά «έσκασα». Χα, χα,χα !! Θες να μας πεις κάτι γενικώς????
    Καλημέρα

     
  34. vasilis

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 11:00 πμ

    Ζουζούνα ξανθωπή αγριοκερασίτσα μου κι εγώ είμαι περήφανος για σένα. Όμως για την ψήφο μίλησα ο χριστιανός. 🙂 Να κάνουμε «απιστία» στην παραδοσιακή λογική που ψηφίζουμε. Για ό,τι άλλο εγώ δεν ξέρω, είμαι καλό παιδί. 😉

     
  35. η ψυχή μου το ξέρει

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 1:36 μμ

    Ωχ,τι το ‘θελες το «καλό παιδί»;;;;Βασίλη μου;Επικίνδυνη φράση , παραπλανητική και λίγο..ενοχική 😉 Λέω εγώ τώρα 🙂 ))

     
  36. tsaperdona

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 1:41 μμ

    όχι πως δεν σας θαυμάζω που είσαστε πολιτικό ον

    υγ απλώς πανε χαμένα τα όσα λέτε
    υγ εκτός αν είσαστε βαλτός
    υγ που από το γούστο στους πινακες δεν μου κάνετε για βαλτός…..

     
  37. vasilis

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 3:23 μμ

    Χαχα ψυχή μου, Λες κι εσύ τώρα, τι λες νομίζεις; Επικίνδυνη φράση κι ενοχική το «καλό παιδί»; Εντάξει δεν έχω και φωτοστέφανο…αλλά στο «φάτε μάτια ψάρια» μένω 😉

    Τσαπερδόνα μου,τι θα κάνω με σένα; Με θαυμάζεις που πολιτικοφλυαρώ αλλά λες ότι πάνε χαμένα όλα αυτά που γράφω και ότι παίζει να είμαι «βαλτός». 🙂 Καλά που με σώζουν κάπως οι πίνακες που διαλέγω δηλαδή. Καλά κάνεις και αμφιβάλλεις όμως για μένα, από μακριά μελαχρινή μου από μακριά 😉

     
  38. η ψυχή μου το ξέρει

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 3:55 μμ

    Εγώ έχω την εντύπωση πως αυτή η ρήση χρησιμοποιείται από τον ανδρικό πληθυσμό ως ανέκδοτο, προφανώς θα κατάλαβα λάθος 🙂
    φιλάκια

     
  39. vasilis

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 4:16 μμ

    Ψυχή μου. Πήρε ο Πλούταρχος τη ρήση και τη χάλασε. 🙂 Καλά είμασταν πιο πριν. Για να είμαι όμως ειλικρινής είχε και λίγο «αστεϊσμό» το σχόλιό μου. Μου αρέσει να πειράζω τη ζουζούνα. Φιλιά…

     
  40. Αγριο - Κερασο - Ζουζούνα

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 4:48 μμ

    Για… να σας πω. Το καλυτερο παιδί του κόσμου, είναι ο Βασίλης ! Α ! κι όποιος αμφιβάλλει θα έχει να κάνει μαζί μου! Α!

     
  41. vasilis

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 5:01 μμ

    Ζουζούνα μου Σε ευχαριστώ αλλά και η «ψυχη μου το ξέρει» αστειεύεται και με πειράζει. Είναι καλό παιδι κι εκείνη 😉

     
  42. Αγριο - Κερασο - Ζουζούνα

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 5:06 μμ

    Οχι, για να ξέρουμε τι λέμε ! Βρε, μήπως όλα αυτά τα «καλά παιδιά» κάνετε ένα σύλλογο?

     
  43. askardamikti

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 5:17 μμ

    Βασίλη, με κέρδισες με τη νηφαλιότητά σου, την ψυχραιμία και το καθαρό σου μυαλό!

     
  44. vasilis

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 5:40 μμ

    Ζουζούνα εσύ θα σαι αντιπρόεδρος στα «καλά παιδιά» Με τον Πλούταρχο «καλύτερο παιδί» και φυσικά Πρόεδρο.

    Ασκάρ τα είπες κι εσύ φίλε μου όλα με τρεις κουβέντες. Ίσως είναι και το μυστικό για την σωστότερη ψήφο την Κυριακή. 😉

     
  45. trelo&palavo vasoulini

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 7:09 μμ

    Για μια ακόμη φορά,με έκανες και γέλασα…Γέλασα κυρίως με τον εαυτό μου γιατί όλες αυτές τις μέρες η εκλογολογία παει σύννεφο!!Τις ίδιες σκέψεις έκφράζω τόσες μέρες τώρα και με είπαν παλαβή!Και να θέλω να κρατήσω ουδέτερη στάση και να απέχω δεν μπορώ!!Βλέπεις ακόμα και το σπίτι μου (Λ.Αλεξάνδρας)είναι 10 λεπτά από το Πεδίο του Άρεως,οπότε καταλαβαίνεις ότι το πρωί έχουμε καφεδάκι-τσιγαράκι και πολιτικό talk-show και κατα το απόγευμα(μετά τις 6)ασχολούμαι κυρίως με τις συγκεντρώσεις των πολιτικών αρχηγών.Ίσως και για αυτό να ήμουν κουρασμένη σήμερα, με αποτέλεσμα να μην ξυπνήσω και να μην έρθω στο γραφείο.Ας πει και κανένας ότι μας φυλάκισαν στα σπίτια μας,χωρίς να μας ρωτήσουν!!!Από τις 6 και μετά δεν μπορείς να πας πουθενά.Τέλος,θα ήμουν πολύ κακιά αν δεν ανέφερα τα τρυφερά,καλοψημένα καλαμποκάκια που χλαπάκιασα στην συγκέντρωση του ΚΚΕ,καθώς και τα γλυκύτατα σουβλάκια και μπιρόνια που πάλι χλαπάκιασα και ήπια στην ομιλία του Παπανδρέου.Σήμερα για Καραμανλή,δεν ξέρω τι έχει το menu.Καλή ψήφο,χωρίς φασαρίες και παρατράγουδα να έχουμε!Θα τα πούμε την Δευτέρα από κοντά!Καλά να περάσετε και φιλιά στην κολλητή!!!

     
  46. trelo&palavo vasoulini

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 7:15 μμ

    Α!Επειδή είμαι νέος άνθρωπος ακόμα και έχω όνειρα και ελπίδες(ακόμα…)εύχομαι την Ελλαδίτσα μας να την κυβερνήσει ο λιγότερο χειρότερος πολιτικός.Μήπως και απομείνει κάτι για τα παιδιά σου Βασίλη, αλλά ίσως και για τα δικά μου.

     
  47. η ψυχή μου το ξέρει

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 7:22 μμ

    Τι ήθελα και μίλησα!!!Ένα σχόλιο έκανα για πλάκα και κοντεύουν να με φάνε εδώ οι… οπαδοί σου 😀 Συγγνώμη, δε θα το επαναλάβω 😦

     
  48. vasilis

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 7:32 μμ

    Τρελοβασουλίνι μου, για σένα το γέλιο είναι πηγής ζωής. Κυρίως γιατί το μεταδίδεις σε όλους τους άλλους. Αυτό λέμε στο γραφείο όλες τις μέρες που λείπεις. Σήμερα ειδικά σε περιμέναμε (αν φταρνιζόσουν το πρωϊ από το γραφείο είναι). Και πού είναι η Βάσω ο ένας και γιατί δεν ήρθε ο άλλος, εγώ σε δικαιολογούσα Χαχα! Βασικό για μένα στις εκλογές είναι να μην υπάρχουν φανατισμοί στους ανθρώπους. Να βγαίνει ο κόσμος πιο ενωμένος μετά. Και τελικά να κυβερνηθούμε από τους καλύτερους, αυτούς που θα έχουν ψηφισθεί με ήρεμη σκέψη. Για να έχουμε κάτι να λέμε στα παιδιά μας ότι προσπαθήσαμε για το μέλλον τους. Φιλιά, σε περιμένουμε. Φυσικά τα δίνω τα φιλιά στην κολλητή σου!

     
  49. vasilis

    14 Σεπτεμβρίου 2007 at 7:35 μμ

    Ψυχή μου, να το επαναλάβεις 🙂 μην ακούς κανένα. Το ξέρω ότι έχεις χιούμορ. Φιλιά 😉

     

Αφήστε απάντηση στον/στην vasilis Ακύρωση απάντησης