CIMG1018

Εγώ θα ‘θελα να ήμουν εκεί. Τώρα!…Λίγες μέρες έμειναν όμως και οι διακοπές στην ιδιαίτερη πατρίδα μου το Γύθειο έφτασαν. Βουτιές και παιχνίδι στις ακρογυαλιές  στο Μαυροβούνι και στο Bαλτάκι βόλτες στο πλακόστρωτο της παραλίας που φαίνεται στη φωτό, ουζάκι στην πλατεία με το χταποδάκι ξεροψημένο στα κάρβουνα, νυχτερινά περπατήματα στην Ocean, στους Ναυαγούς της Κρανάης, στον Κουρσάρο και στο Bazaar της παραλιακής….

6490_126107420588_113028895588_3464996_2173654_nΚαι στο πρόγραμμα είναι μικρότερες ή μεγαλύτερες εξορμήσεις στην Μονεμβασιά , στο Οίτυλο και στη Μέσα Μάνη. Εκεί που οι πύργοι καθορίζουν το μέρος και καθηλώνουν τα βλέμματα.

Επίσης θέλω πολύ να είμαι στις 12 Αυγούστου στο Οίτυλο (γνωστό από παλιά σαν Μεγάλο Αλγέρι) όπου θα γίνει η νύχτα μέρα με πειρατικό πάρτυ με  αναπαράσταση  πειρατίας, παραδοσιακά εδέσματα, πυροτεχνήματα, μπόλικο ρούμι και εκπλήξεις. 978-960-03-4934-4b

Μια εκδήλωση του Δήμου Οιτύλου προς τιμήν της μανιάτισσας συγγραφέα Κατερίνας Καριζώνη με αφορμή και συνοδεία την πρώτη παρουσίαση  στο Οίτυλο του νέου της βιβλίο «Ο Μονόφθαλμος και άλλες πειρατικές ιστορίες» . Στο ευχάριστα αναγνώσιμο αυτό βιβλίο -που διαβάζω μάλιστα αυτές τις μέρες – η συγγραφέας περιγράφει με τον μοναδικά γλαφυρό της τρόπο, με συναίσθημα και δυναμισμό, συναρπαστικές -και το κυριώτερο- αληθινές ιστορίες πειρατών που έδρασαν στα νερά του Αγιαίου και του Ιονίου. Το Οίτυλο ονομάστηκε Μεγάλο Αλγέρι ακριβώς γιατί ήταν ορμητήριο. καταφύγιο και αγκυροβόλι πειρατών.

Αντιγράφω από το σημείωμα των εκδόσεων Καστανιώτη: «Στον «Μονόφθαλμο» και στις άλλες πειρατικές ιστορίες αυτού του βιβλίου έρχονται στο φως συγκλονιστικές προσωπικότητες της ελληνικής πειρατείας, άγνωστες μέχρι σήμερα στο ευρύ κοινό: ο καπετάν Τρομάρας, ο Ιωάννης Καψής, ο ιππότης-πειρατής Ουγκώ ντε Κρεβελιέ, ο Σπύρος Φραγκόπουλος από την Κεφαλλονιά, ο Τζιοβάννι Δελοκάβο από την Ανάφη, ο ιππότης κύριος Τερεμώ από τη Νάξο, και πολλοί άλλοι πειρατές και κουρσάροι που πέρασαν στον θρύλο, αλλά παρέμειναν στο περιθώριο της επίσημης Iστορίας· άνθρωποι ακραίοι, κυνηγημένοι, επαναστάτες και ταυτόχρονα κολασμένοι, που έζησαν σε δικές τους αυτόνομες κοινότητες με ιδιαίτερους νόμους και κώδικες ηθικής, ίδρυσαν βασίλεια, κατέλυσαν δυναστείες, και δημιούργησαν ολόκληρη μυθολογία γύρω από τη ζωή και τη δράση τους. Mια περιπλάνηση στις θρυλικές ρότες του Αιγαίου, μια γοητευτική ματιά στο ζήτημα της πειρατείας, όπως αναδύεται από τη λογοτεχνική αφήγηση και τη μελέτη των ιστορικών αρχείων της εποχής.»

Αύριο όμως είναι 24 Ιουλίου. Και η 24η Ιουλίου έχει συνυφανθεί στη σκέψη όλων μας με την επέτειο της μεταπολίτευσης, τη μέρα που το 1974 εγκαθιδρύθηκε η καλύτερη Δημοκρατία που ειχε ποτέ η Ελλάδα. Αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε για πολλούς λόγους και δικαίως  το γιορτάζουμε με κάποιο τρόπο, έστω  με τη ευκαιρία της  μέρας το αναλογιζόμαστε. Για μένα όμως είναι επίσης η μέρα που σαν σήμερα η αγαπημένη μου σύντροφος αντίκρυσε πρώτη φορά τον κόσμο. Έτσι λοιπόν η 24η Ιουλίου είναι για μας στην οικογένειά μου γιορτή γενεθλίων.

Χρόνια μας Πολλά λοιπόν και καλές διακοπές σε όσους  -σαν και μας- δεν έχουν ακόμα ξεκολλήσει από τα γραφεία και τα pc…

«Θα ‘θελα να ήσουν» των Γ. Χατζηνάσιου- Ν. Βρεττού από την  Μαρινέλα.


Θα ‘θελα να ήσουν σαν εικόνα άγια
σαν γλυκιά ανταύγεια να σε προσκυνώ
να μη σ’ έχει αγγίξει χέρι άλλο ξένο
και να σε πηγαίνω ως τον ουρανό

Αγάπη μου, αγάπη μου
εγώ μονάχα σ’ αγαπώ
αγάπη μου, αγάπη μου
πολύτιμη σαν φυλαχτό

Θα ‘θελα να ήσουν άπιαστο λουλούδι
να ‘σουνα τραγούδι που δεν το ‘χουν πει
πρώτη να διαλέξω να σε τραγουδήσω
και να σε στολίσω με το καθετί

Αγάπη μου, αγάπη μου
εγώ μονάχα σ’ αγαπώ
αγάπη μου, αγάπη μου
πολύτιμη σαν φυλαχτό

